Wschód Dzikiego Zachodu – symulacja biznesowa opracowana przez aleGRA Twórczy Rozwój przeniosła uczestników Letniej Szkoły Go4Poland 2024 do Kairoscity, małego miasteczka pośrodku prerii. Dla jej uczestników była to doskonała okazja, aby zmierzyć się z realnymi wyzwaniami tworzenia i zarządzania firmą.
Wschód Dzikiego Zachodu – symulacja biznesowa opracowana przez aleGRA Twórczy Rozwój przeniosła uczestników Letniej Szkoły Go4Poland 2024 do Kairoscity, małego miasteczka pośrodku prerii. Dla jej uczestników była to doskonała okazja, aby zmierzyć się z realnymi wyzwaniami tworzenia i zarządzania firmą. Wymagało to od nich wcielenia się w rolę mieszkańców, którzy prowadzą swoje rodzinne biznesy, konkurują i współpracują na konkurencyjnym rynku.
Wschód Dzikiego Zachodu to aktywny udział w grze szkoleniowej
Gra szkoleniowa wspiera w uczeniu się. Mechanika i fabuła gry stają się narzędziem, które skutecznie wpływa na rozwój wiedzy, umiejętności i postaw związanych z budowaniem biznesu. Gracze Wschodu Dzikiego Zachodu mieli okazję do aktywnego treningu i podnoszenia kompetencji w takich obszarach jak:
- przygotowanie do rozmów z kontrahentami,
- budowanie i zarządzanie zespołem negocjacyjnym,
- obieranie strategii prowadzenia rozmów,
- radzenie sobie z presją czasu w środowisku konkurencyjnym,
- budowanie dobrego kontaktu z partnerami,
- zdobywanie i wymiana informacji,
- prowadzenie rozmów biznesowych,
- dobijanie targu i zamykanie rozmów.
Rodzinne narady i budowanie strategii działania w grze, seria spotkań biznesowych z innymi drużynami dały graczom również pole go do doskonalenia innych kompetencji, ważnych w prowadzeniu biznesu. Komunikowania się, współpraca zespołowa, leadership. Mechanizm grywalizacji pokazał wartość i znaczenie jakie ma w biznesie kooperacja.
Symulacja biznesowa na dzikim zachodzie
W anturażu związanym z życiem osadników na Dzikim Zachodzie zaszyte są mechanizmy prowadzenia biznesu. Gra symuluje realne procesy biznesowe. Skłania graczy do podejmowania decyzji i konfrontuje z ich konsekwencjami. Skłania do zachowania balansu między dobrymi relacjami a realizacją własnych celów biznesowych.
Sukces w grze wymaga „pilnowania kasy” i rozsądnych decyzji finansowych. Gracze prowadzą księgowość rozliczając każdą transakcję. Pozyskują zasoby do prowadzenia swojego głównego interesu, sprzedają i kupują działki szukając dla niego najlepszej lokalizacji. Jak przystało na dziki zachód rywalizują również o dostęp do złotodajnej żyły.
Dla graczy, którzy już mają doświadczenia biznesowe, gra była okazją do odświeżenia swojego biznesowego know how i zyskania nowych doświadczeń. Dla mniej doświadczonych – treningiem, który posłużył do lepszego poznania siebie w nowych biznesowych sytuacjach i rolach. W ten sposób stała się praktycznym uzupełnieniem dla treści wszystkich innych zajęć, których doświadczyli uczestnicy Letniej Szkoły Go4Poland 2024.
Tworzenie szkoleń z grami to specjalizacja aleGRA Twórczy Rozwój. Łączą one cele merytoryczne i atrakcyjną formułą zajęć. Prócz Wschodu Dzikiego Zachodu w portfolio mają takie propozycje jak: Licencja na komunikowanie się i współpracę; Salon gier psychologicznych; Magia gry, Podróż szlakiem wartości firmy.
Klimat gry i niezapomniane doświadczenie
Już na pierwszy rzut oka widoczne było jak bardzo gra „wkręciła” graczy. Dziki Zachód budzi skojarzenia z wolnością, swobodą i przygodą. Immersyjność świata gry sprawiła, że przez kilka godzin gracze zaczęli w nim żyć jak w realnym świecie. Oprawa gry jest fantazją, jednak przeżywane emocje okazały się prawdziwe. To wpłynęła na bardzo szybki wzrost zaangażowania zaangażowanie. Sprawiało, że doświadczenia wynoszone z gry stały się żywe i przypominały realne zmagania z prowadzeniem interesów. Sukces biznesowy saloonu lub zakładu pogrzebowego, w małym miasteczku pośrodku gór, stały się realnym i ważnym celem dla każdego z graczy.
Tu warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden walor Wschodu Dzikiego Zachodu – ta gra to również narzędzie integracji zespołu. Dała uczestnikom Letniej Szkoły możliwość lepszego poznania się we współpracy i rywalizacji.
Autorzy:
Krzysztof Kondracki
Trener biznesu, psycholog, twórca gier szkoleniowych, symulacji oraz narzędzi dla trenerów.
Wojciech Grzybowski
Trener biznesu z ponad 20 letnim stażem, coach z powołania, twórca gier szkoleniowych i symulacji biznesowych z zamiłowania.
Gra w projekt
Sponsor podaje cel do PM-a. PM prowadzi go środkową częścią projektu przez cały czas osłaniany przez sponsora. Zgodnie z przyjętą strategią sprawnym zwodem przekazuje go do zespołu projektowego. Proszę państwa, co za podanie. I tu dopiero zaczyna się akcja. Ci zawodnicy z zespołu projektowego to prawdziwi magicy.
Szkolenia z grami – przepis na ogranie szkolenia
Dużą radość sprawia nam w naszej pracy tworzenie i prowadzenie szkoleń z grami. To dla nas ciekawe projekty, które zapobiegają rutynie i nadmiernemu przywiązaniu do powielania zrealizowanych już pomysłów. Chronią nas i uczestników naszych szkoleń przed sytuacją, w której trener dobrze się bawi, podczas gdy grupa się nudzi.
Instrukcja do gry w biznes
Biznes to gra. Ta metafora staje się popularna tym bardziej, że natura gry najlepiej oddaje prawdy jakie rządzą biznesem. Są wytrawni gracze, jest rozgrywka o wysoką stawkę, są kibice, nie mniej entuzjastyczni, niż ci na stadionie (często stają się naszymi followersami – ambasadorami).
Integracja przez grywalizację
Rozgrywka symulacji biznesowej Wschód Dzikiego Zachodu dla Partnerskie Kluby Biznesu Wielkopolska w Poznaniu. Posłużyła jako ciekawa forma integracji środowiska biznesowego. Dobra zabawa sprzyja poznawaniu partnerów biznesowych. Uczestnicy mogli się poznać z całkiem innej strony, a zbudowane relacje sprzyjają budowaniu współpracy.