PO CO korzystać z gier rozwojowych na szkoleniach?

W życiu i biznesie pytanie „PO CO” nadaje naszej wyprawie najlepszy kierunek. Znajdowanie odpowiedzi poprzedzone jest wewnętrznym konfliktem – starego z nowym, nieznanego z odkrytym, ciemnej i jasnej strony mocy.

Zapraszamy do cyklu ZACZYNAJ OD PO CO i dzielenia się swoimi przemyśleniami na temat gier w szkoleniach. Co sądzisz o realizacji szkoleń przy użyciu dobrze dobranych narzędzi szkoleniowych w formie gier?

PO CO szkolenia z ALEgrami?

Przede wszystkim ABY „kumać”, to co powinieneś szybko „łyknąć”. Jak „łyka” nasz mózg? Przede wszystkim nie znosi nudy. Wszystko co jest monotonne np. wykład – jest przez niego odrzucane. Stąd, często, po standardowych szkoleniach zapominamy 80% jego treści, a nawet jeśli zapamiętamy połowę, to nie potrafimy tego praktycznie wykorzystać.

Nasz mózg lubi: bodźce emocjonalne, zagadki i fabułę.

Znane jest nam od tysięcy lat stwierdzenie Konfucjusza: „Powiedz mi a zapomnę, pokaż a zapamiętam, pozwól mi zrobić a zrozumiem”. Najważniejszą rzeczą jaką uczy nas teoria jest to, że najważniejszych rzeczy nie nauczymy się z teorii.

      • Aby nauczyć się żeglować… żeglowanie jest rzeczą konieczną.
      • Aby nauczyć się mówić w obcym języku… trzeba mówić w obcym języku.
      • Aby czegokolwiek się nauczyć, trzeba tego doświadczać.

Gry szkoleniowe to laboratorium, gdzie nasze uczestnictwo, w 100% oddziałuje na nasz rozwój.

PO CO nam Kolba?

ABY CYKL KOLBA był najlepszym cyklem, który nakręca rozwój kompetencji na efekt.

      • Aby zrobić dobre ciasto mieszasz składniki i rozrabiasz ciasto.
      • Aby ułożyć kostkę Rubika obracasz ściankami przechodząc poszczególne etapy i opanowujesz algorytmy.
      • Aby zrobić dobre szkolenie odpalasz KOLBA, cykl KOLBA i aleGRASZ.

Dobre szkolenie to 4 rzeczy:

      1. Konkretna wiedza.
      2. Jej praktyczne zastosowanie.
      3. Doświadczenie treningu, inspirowane przez aleGRĘ.
      4. Refleksja i wnioski przy zastosowaniu narzędzi aleGRA.

Punkt 1 i 2 powinny zajmować 20% dobrego szkolenia, które da 80% efektu. Punkt 3 i4 stanowią 80% szkolenia i sprawią, że osiągniesz swoje najważniejsze 100% efektów.

Skupienie szkolenia tylko na punkcie 1 i 2 często nic nie zmienia. aleGRA zmienia to, co niezmienne.

PO CO walczyć z rutyną?

Jeśli myślisz, że aleGRA to ryzykowna forma szkolenia, to prawdziwe ryzyko znajdziesz w codziennej rutynie.

Rutyna zabija kreatywność i jest śmiertelnie niebezpieczna dla rozwoju. Korzystanie ze standardowych szkoleń to gwarancja nudy, a Twoja rutyna uzyska poziom mistrzowski.

W czym chcesz osiągnąć poziom mistrzowski? aleGRA może zaproponować Ci formę szkolenia jakiej dotąd nie zaznałeś.

Dobieramy aleGRY, tworzymy aleGRY, prowadzimy szkolenia z aleGRAmi dla Twojej firmy, dla Twoich pracowników. Walczymy z rutyną.

PO CO nam emocje na szkoleniach?

Odpowiedzi są co najmniej dwie:

1. Nasz mózg jest zbudowany z wielu płatów. Jednym z nich jest ten, który wytwarza emocje. Ten sam płat odpowiedzialny jest za pamięć. 

Tworzenie silnych odczuć jest gwarantem efektu dobrego zapamiętywania. Branie udziału w grach wywołuje często napięcia związane z rywalizacją, wyzwaniami czy trudnościami do pokonania, ale także emocjami związanymi ze zwyciężaniem czy zaskoczeniem.

2. Gry szkoleniowe to doskonałe laboratorium ludzkich emocji. 

Zanurzenie się w symulacji czy w wykreowanej rzeczywistości może naprowadzić do ciekawych refleksji oraz najtrafniejszych wniosków, które szybciej zaczynamy wdrażać w życie.

Jakie szkolenia najczęściej pamiętamy? Jakie szkolenia zmieniają nasze życie i pracę? Przede wszystkim te, które łączą wysoki poziom merytoryczny i jeszcze wyższy poziom emocji, które NAS ŁADUJĄ. aleGra ma w tym obszarze zasadną misje. Kluczowa wypowiedź uczestnika, na której nam zależy to: ALE jestem teraz naładowany pozytywną energią.

PO CO komu kwiatek Rubika?

Czy znacie kwiatek Rubika? Pewnie nikt nie zna.

Na tym polega Twórczy Rozwój. Kreuje rzeczy, których dotąd jeszcze nie było. Tak działa Design Thinking – od myśli do pomysłu, od pomysłu do projektu, potem do prototypu, testów, aż pojawia się nowy kwiatek.

Minęło już prawie pół wieku od wynalezienia kostki Rubika. Jednak nadal bardzo często, gdy ktoś bierze ją poraz pierwszy do ręki, padają słowa:

      • Tego nie da się ułożyć!
      • To nie możliwe!

Ułożenie kostki, po raz pierwszy, zajęło jej wynalazcy ponad miesiąc. Jednak po krótkim szkoleniu, okazuje się, że jest to dziecinnie proste. Wystarczy przejść 3 etapy i opanować 7 prostych algorytmów.

Na szkoleniach z 7 NAWYKÓW SKUTECZNEGO DZIAŁANIA – rekomendujemy gry i kostkę Rubika – trenerzy uczą 3 etapów rozwoju dojrzałości lidera oraz 7 nawyków, które sprawiają, że skuteczne osiąganie celów stają się równie proste jak układanie kostki Rubika.

Rozwiń w sobie Kwiatek Rubika. Znajdź w sobie algorytmy, które czynią Ciebie skutecznym liderem.

PO CO poczucie bezpieczeństwa?

Szkolenia, które używają gier UCZĄ NA BŁĘDACH, KTÓRE NIE BOLĄ.

W trakcie szkoleń – poza sztuką przekazywania wiedzy ważny jest efekt dowodowy, przeżycia i doświadczenia wiedzy. Szkolenie powinno sprawić, że uczestnicy nie tylko „połkną pigułkę prawdy”, ale ciało, umysł i serce zacznie bić we właściwym rytmie. A wiedza nabierze pragmatycznego wymiaru i stanie się sprawcą sukcesów. Uczymy się na błędach i porażkach, ale są one kosztowne.

Gry tworzą BEZPIECZNE ŚRODOWISKO, w którym błędy OTWIERAJĄ UMYSŁ do refleksji i wniosków.

Wielu uczestników po skończonej grze negocjacyjnej WSCHÓD DZIKIEGO ZACHODU powtarza:

„Jeszcze nigdy, nikt nie wytłumaczył mi tego tak bezboleśnie, tak szybko, tak dosadnie… Teraz będę świadomym negocjatorem w codziennym życiu i pracy.”

Gry pozwalają podejmować niezliczone decyzje, bez kosztownych konsekwencji. To pozwala na efekt przełamania w sobie: słabości, obaw, lęków i osiągnięcia sukcesu, który motywuje do zastosowania nowego rozwiązania w realnym środowisku.

PO CO synergia?

Efekt SYNERGII jest doskonale znany z teorii. A czy spotykacie się w firmach z syndromem APOLLO?

…zdefiniowanym przez dr M. Belbin’a po eksperymencie, który wykazał, że zespół składający się z samych gwiazd – czyli menadżerów o najwyższych kompetencjach, nie potrafi ze sobą współpracować. W tym, że doświadczeniu dostał miano zespołu APOLLO. Okazało się również, że menadżerowie o przeciętnych wynikach uzyskują szybciej i częściej efekt synergii.

Jak nauczyć ludzi współpracować?

Mamy jedną słuszną rekomendację: GRA to jedna z lepszych, jeśli nie najlepsza forma do zbudowania efektu współdziałania. Pozwala uczestnikom poznać się: naprawdę, na nowo i doświadczyć fenomenu synergii, w przeciwieństwie do mało logicznej teorii że 1 + 1 = 5.

Czy zgodzicie się? … że współdziałanie w wielu firmach szwankuje.

      • Praca jest powielana i wykonywana mechanicznie
      • Brakuje transferu wiedzy o zasobach i możliwościach, które są w zasięgu ręki
      • Różnorodność zamiast ułatwiać uzupełnianie się powoduje konflikty
      • Marnowany jest czas lub wysiłek
      • Brak jasnego przekazu PO CO?

GRA pomaga poznać się bez „przyszytych łatek”, odkrywa nowe talenty, posiadane zasoby. Sprawia, że grupa, zespół przechodzi efekt KATHARSIS. Uczestnicy wracają po takim szkoleniu zaintrygowani, otwarci na siebie i potrafiący sobie pomagać.

PO CO pośladki mają cierpieć?

Jak uniknąć TRAUMY ścierpniętych pośladków? Jak uwolnić się od NUDNYCH wykładów dobrych ekspertów?

Kto z Was choć raz uczestniczył w NUDNYM i „przeteoretyzowanym” szkoleniu, z silnym pragnieniem, by skończył się ten koszmar, który szkodzi głowie i pośladkom?

Mamy dla każdego 2 propozycje:

      • Opcja 1 – PROFILAKTYKA CIERPNIĘCIA POŚLADKÓW
      • Opcja 2 – aleGRA Twórczy Rozwój i uczestnictwo w GRAch biznesowych czy coachingowych.

Pierwsza opcja daje gwarancje, że pośladki nie zwariują.

Opcja druga, to totalna wolność od nudy, jałowych teorii, czy usypiających monologów. Korzystając z takich gier jak Wschód Dzikiego Zachodu, Podróż Bohatera oraz wielu innych, nie ma szans na nudę, a uczestnicy często zapominają o czymś takim jak przerwa na kawę czy harmonogram szkolenia.

Gdy wchodzisz w GRĘ, uruchamia się ciekawość, poszukiwanie wiedzy, weryfikowanie informacji, odkrywanie rozwiązań. Uruchamia się wiele doznań, które dają poczucie radości, frajdy, satysfakcji, a często sukcesu i zadowolenia z siebie.

PO CO studiować z życiem?

Czy mieliście wrażenie, że studia czasem rozjeżdżają się z prawdziwym życiem? Jak studiując nie przespać tego, co ważne? Co zrobić, aby studia wykraczały poza uczucie przyjemności i komfortu?

aleGRA burzy mur pomiędzy studiami a życiem:

      • Pozwalamy studentowi na eksperymentowanie w „laboratoryjnych warunkach”, gdzie za błędami nie idą koszty.
      • Tworzymy symulacje życia, które pozwalają poczuć odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
      • Dajemy narzędzia wywierania realnego wpływu.
      • Szczepimy idee i wartości, które budują charakter.
      • Tworzymy wspierającą się społeczność, która uzyskuje efekt synergii.
      • Jednocześnie wzmacniamy osobistą markę naszych aleGRACZY.
      • Nie chcemy przygotowywać tylko do pracy, ale realizacji powołania wynikającego z naturalnych predyspozycji a przy tym uwalniać od schematów i zachęcać do innego, nowego spojrzenia.

PO CO nam twórczy rozwój wewnętrznego dziecka?

PO CO nam twórczy rozwój wewnętrznego dziecka? PO CO nam twórczy rozwój poprzez aleGRY?

Udział w grze szkoleniowej jest jak dobra zabawa z czasów dzieciństwa. Nie tylko zaczynamy czerpać z niej radość, ale to tak, jakbyśmy zaczynali korzystać z najlepszych i najsilniejszych „komórek macierzystych”.

Żyjemy w czasach, kiedy rosną kolejki do psychiatrów i psychologów, a ludzie na potęgę popadają w depresję. Dlaczego ludzie nie potrafią czerpać i odnajdywać na nowo radości. To dlatego, że robią za mało dla swoich pierwotnych potrzeb. Pozwalają się zdominować codziennym obowiązkom.

Gry szkoleniowe dają szansę na zaangażowanie w dobrą zabawę, która odkrywa nowe pokłady siły, energii i odwagi. Uruchomienie w sobie na nowo „wewnętrznego dziecka” sprawia, że uczestnicy szkoleń są bardziej zmotywowani i zaczynają inaczej postrzegać swoją pracę, z większym dystansem, wiarą i optymizmem.

PO CO komu złota rybka?

O czym porozmawiałbyś ze złotą rybką?

Uczymy się na błędach, które rozumiemy i na sukcesach, które powtarzamy. Można rozmawiać ze ZŁOTĄ RYBKĄ na temat swoich marzeń i pragnień z nadzieją, że się spełnią. Można również wziąć sprawy we własne ręce i zacząć realizować swoje marzenia.

Czy wolisz złowić złotą rybkę, która spełnia 3 życzenia a może sam zaczniesz spełniać swoje WSZYSTKIE marzenia i cele, bez potrzeby czekania na branie?